طرح ارزیابی عملکرد برنامه و فعالیت های دبستان دخترانه از نگاه "اولیا" دانش آموزان | سال تحصیلی 98 - 1397 مرحله 1 از 13 - ورود کاربر 0% کد ملی دانش آموز* لطفا زبان صفحه کلید را به حالت انگلیسی قرار داده و کدملی دانش آموز را بدون علامت - وارد نمایید. با توجه به اینکه فقط یک بار می توانید در نظر سنجی شرکت کنید، لطفا در کمال دقت به سوالات پاسخ دهید. چه کسی در این نظر سنجی شرکت می کند ؟مادرپدرپدر و مادر الف) مدیریت و راهبردی1- مدیریت راهبردی"روش مدیریت" مدرسه تا چه حد، ، علمی، کیفی، منطقی ضابطه گرا و مبتنی بر دانایی است؟ (برنامه ریزی، هماهنگی، تصمیم گیری به موقع، نظارت بر امور، استفاده از نظرات کارشناسی، بهره گیری از نتایج تحقیق و ....) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 2- مدیریت روابط انسانی"روش مدیریـت"چه میزان ، در ایـجاد و تقـویت "روابط" اخـلاقی ، دوستانه ، امـن ، قابل اعتـماد، با نشـاط، امیـدبخش، ، قانون گـرا و ... موفق بوده است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 3- مدیریت مشارکتیبه چه میزان ، حضور و مشارکت دانش آموزان و اولیاء فعالیت ها مورد توجه بوده است ؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 4- ارزیابی عملکردتا چه حد "نظرات" و "پیشنهادهای" شما مورد توجه مسئولین مدرسه قرار می گیرد ؟ (ماننند این طرح) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) ب) اجرای برانامه ها و فعالیت ها5- تقویم اجرایی سالانه"تقویم اجرایی" تا چه میزان ، فعالیتهای یکساله را تصویر کرده ، " وظایف" دانش آموز روشن شده و شما در جریان فعالیت ها قرار گرفته اید ؟ (پاسخ در صورت ارایه تقویم اجرایی) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) ارائه نشده 6- اجرای مطلوب فعالیتها (برنامه های اجرا شده)برنامه های"اجرا شده" تا چه اندازه ، با برنامه های "اعلام شده"، تطابق داشته و به اهداف رسیده است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 7- اجرای مطلوب فعالیتها (مسئول یا معاون اجرا)تاچه حد،"مسئول یا معاون اجرا" در"اجرای برنامهها و فعالیتها" موفّق بوده است؟ (حضور جدی ، اجراء و پیگیری دقیق ، تسلط کافی بر وظایف، توانایی حل مسائل، برخورد احترام آمیز و منطقی، سهولت تماس و...) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 8- نظم ، انضباط و وقت شناسی (نظم و وقتشناسی)به چه میزان ،"نظم و وقتشناسی" ، در برگزاری برنامه ها و فعالیتها ، قرارها و ... مورد توجّه مسئولین اجرایی مدرسه بوده است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 9- نظم ، انضباط و وقت شناسی (مقررات انضباطی و پیگیری ها)"مقررات انضباطی"و"پیگیری ها"تا چه اندازه ، در رفتار و انضباط فرزند شما تأثیر"مثبت" داشته است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) ج) اطلاع رسانی10- اطلاع از برنامه هاتا چه حد، شما به موقع در جریان برنامهها و فعالیت های مدرسه قرار گرفته اید؟ (از طریق : نامه ، نمونه برنامه، پیامک، سایت، تقویم اجرایی، اطلاعیه، جلسات، ارائه گزارش، شبکه های اجتماعی و ...) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 11- اطلاع از وضعیت آموزشی و رفتاریبه چه میزان، به موقع و شفاف در جریان"روند آموزشی و رفتاری" فرزندتان قرار گرفته اید؟و تصویر روشنی از"وضعیّت" فرزندتان ارائه شده است؟ (از طریق: کارنامه، تماس تلفنی، گزارش، نشست، ملاقات حضوری و ...) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) د) راهنمایی و مشاوره12- جلسات توجیهی و آموزش خانواده (جلسات توجیهی اولیا)در جلسات توجیهی اولیا شرکت نکرده امدر جلسات توجیهی اولیا شرکت کرده ام"جلسات توجیهی اولیا"، تا چه حد "مناسب"، "منظم"و "کافی" برگزار شده است؟ (معرفی برنامه ، گزارش فعالیت ، هم اندیشی، گفتگوی دو جانبه با معلمین و مسئولین و ...) جلسات توجیهی اولیا عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 13- جلسات توجیهی و آموزش خانواده (جلسات آمـوزش خانـواده)در جلسات آمـوزش خانـواده شرکت نکرده امدر جلسات آمـوزش خانـواده شرکت کرده امموضوع و محتوای جلسات "آمـوزش خانـواده" تا چه اندازه ، "پاسخگوی نیازهای" شما بوده است؟ جلسات آموزش خانواده عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 14- راهنمایی و مشاوره (فردی- جمعی)"نشست های فردی یا جمعی" تا چه حد ، با دعوت قبلی و بطور منظم برگزار شده و در حل مشکلات درسی و رفتاری فرزند شما موثر بوده است؟ (هدف : تبادل اطلاعات، افزایش شناخت ، همفکری خانه و مدرسه، توصیف و بهبود رفتاری ، علمی دانش آموز و ... ) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 15- سنجش (استعداد، رغبت و...)تا چه حد،"استعداد" و" علاقه" دانش آموزان مورد سنجش قرار گرفته ؟ و "تدبیری" برای : "رشد" آنها بکار گرفته شده است؟ (طرح استعدادیابی) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 16- فعالیت در منزل"برنامه مطالعاتی" دانش آموزان در "منزل" تا چه اندازه ، مورد توجه"مشاور" بوده؟و باعث نظم فعالیتها ،استفاده بهتر از فرصت ها، جبران ضعف ها، تقویت موفقیت ها و در نهایت" بهبود" وضعیت آموزشی فرزند شماگردیده است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) ه)نهاد17- انجمن اولیا و مربیانتا چه میزان، اعضاء انجمن در دسترس اولیاء برای انتقال مطالب هستند ؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 18- انجمن اولیا و مربیانبرنامه ها تا چه مقدار، اجرا شده و گزارش منظم از اقدامات به اطلاع اولیاء رسانده شده است ؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) و) فرآیند یاددهی - یادگیری (آموزش)19- برنامه درسیتا چه حدبرنامه هفتگی دروس، مورد رضایت شماست ؟ (مانند: تعداد عناوین درس، ساعات درس، ترتیب مواد درسی ، زمان جلسه درس در روز و هفته و ...) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 20- توانمـندی عوامل آموزشی (مهارت های عمومی)"مهارت های عمومی و ویژگی های شخصیتی" معلمین، تا چه میزان ، مطلوب و مورد رضایت شما بوده است؟ (مانند: مدیریت کلاس، تقویت محیط علمی و انگیزشی، قدرت بیان و انتقال مطلب ، قوه استدلال ، خلاقیت ، وظیفه شناسی، اخلاق، عدالت، خوشرویی و صبر، الگو و نمونه بودن، مهارت ارتباط، رابطه احترام آمیز، ظاهر آراسته و ... ) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 21- توانمـندی عوامل آموزشی (مهارتهای تخصصی و حرفه ای)"مهارتهای تخصصی و حرفه ای" معلمین تا چه اندازه، مطلوب و مورد رضایت شما بوده است؟ (مانند: دانش تخصصی ، توانایی علمی، روش تدریس فعال ، بهرهگیری از فناوری نوین ، رسیدگی به مسائل و مشکلات درسی و غیر درسی، تعیین تکالیف منزل و حل آنها و ... ) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 22- ارزشیابی تحصیلی"آموخته های دانش آموزان"تا چه مقدار سنجیده شده؟ و آمادگی مستمر و موفقیت تحصیلی فرزند شما حفظ گردیده است؟ ( مانند : پرسش های مستمر کلاسی، امتحانات هفتگی، ماهانه، نیمسال ، آزمون ها، ارزشیابی کارهای عملی، تحقیقی و...) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 23- مواد آموزشیتا چه حد، از "محتوای آموزشی"، "کاربرگ ها" و "جزوات درسی"، بطور مناسب و مفید استفاده شده است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 24- رقابت سالم علمی"رقابت با خود" ، " شور آموزشی" و " خود انگیختگی "تا چه حد ، در دانش آموزان تقویت شده است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) ز) فعالیت های پرورشی (داخل و خارج از مدرسه)25- انگـیزه و علاقـه (علایق دانش آموزان) فعالیت های پرورشی تا چه میزان، کافی، جاذب، متناسب با نیازها و علایق دانش آموزان بوده و بستر لازم را برای رشد فکری، هنری، اخلاقی، رفتاری و اجتماعی فراهم نموده است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 26- انگـیزه و علاقـه (تقویت مشارکت)" انگیزه" فرزند شما تا چه حد ، برای مشارکت در "فعّالیّتهای پرورشی" مدرسه تقویت شده است؟ (مانند: مراسم سر صف، مسابقات، جشنواره علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی،کتاب و کتابخوانی، فعّالیّتهای گروهی، نماز جماعت، دعا، تهیه نشریات و ...) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 27- انگـیزه و علاقـه (برنامه های تشویقی)" برنامه های تشویقی" (تقدیر ،تکریم ، هدیه ، جایزه و...) تا چه اندازه ، مناسب و در تقویت انگیز دانش آموزان مؤثر بوده است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 28- رشد توانمندی ها و مهارت هاتا چه حد، با"مشارکت" و واگذاری "مسئولیت"و اجراء برنامه ها به دانش آموزان در مدرسه و خارج از مدرسه ، "فرآیند اجتماعی شدن"و " مهارت های زندگی"در آنان تقویت شده است؟ (مانند: مسئول کلاس، عضویت در گروه ها، انجمن ها، شوراها و...، فعالیت در سایت، کتابخانه، نمازخانه، آزمایشگاه، کارگاه، نظم مدرسه و ...) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 29- برنامه خارج از مدرسه"فعّالیّت های خارج از مدرسه" تاچه میزان ،کافی و متناسب با "نیازها" و "علائق" دانشآموزان بوده و مورد رضایت قرار گرفته است؟ (مانند: اردو، بازدید، دیدار، رقابت های فرهنگی ، علمی ، ورزشی داخل و خارج از مدرسه و ...) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) ح) بهداشت و سلامت30- بهداشت فردی"پاکیزگی" ، "آراستگی" و"بهداشت" فردی دانش آموزان تا چه میزان ، مورد توجه بوده و برای تقویت آن فعالیتهای مناسب و مؤثر به اجرا گذاشته است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 31- بهداشت و ایمنی محیطتا چه اندازه ،"بهداشت و ایمنی محیط " مورد توجه بوده، فضا و تجهیزات مدرسه : استاندارد، پاکیزه، آرام بخش، بی خطر، شاداب، بهداشتی و... بوده است ؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) ط) اموراداری32- امور اداریگردش کارهای"اداری" و "دفتری" تا چه اندازه ، از طریق "تماس تلفنی"یا "مراجعات حضوری" به سهولت و بخوبی انجام شده می شود؟ (دریافت، بررسی و پاسخگویی درخواست ها، صدور کارنامه، گواهی، تاییدیه ها، تکمیل پرونده تحصیلی و ...) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) ی) امور مالی33- امور مالیدر شیوه"برآورد هزینهها" و "دریافت ها" تا چه حد، رعایت "شرایط" خانوادهها مورد توجه قرار گرفته است ؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 34- امور مالیتا چه اندازه ، متناسب با دریافت ها ، "خدمات آموزشی و پرورشی" ، " مطلوب" و" کافی "ارائه شده است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) ک) امورخدماتی35- سرویس مدرسهاز سرویس استفاده نمی کنیماز سرویس استفاده می کنیم"سرویس" مدرسه تا چه حد ، "خدمت" منظم و خوب انجام داده است؟ و از هر جهت آسوده خاطر و مطمئن هستید؟ (درصورت استفاده از سرویس اعلام نظر بفرمایید) "سرویس" مدرسه تا چه حد ، "خدمت" منظم و خوب انجام داده است؟ و از هر جهت آسوده خاطر و مطمئن هستید؟ (درصورت استفاده از سرویس اعلام نظر بفرمایید) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 36- فضا و تجهیزات آموزشی فضا، امکانات و تجهیزات تا چه اندازه ، برای ارائه "آموزش کیفی"، مناسب فراهم شده است؟ (کلاس ، سایت، کارگاه، آزمایشگاه، کتابخانه ، تجهیزات آموزشی ، مواد مصرفی و ...) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) ل) برنامه های ویژه مدرسه37- خیریهفعالیت های " انسان دوستانه" چه مقدار ،مدیریت شده و از ظرفیت های موجود خانواده ها برای رفع بخشی از نیازهای خانواده های آسیب پذیر استفاده شده؟ و با گسترش آن موافق هستید ؟ (مانند : جمع آوری و توزیع مناسب کمک ها ، طرح قلک ، شب یلدا، جمع آوری درب بطری و تبدیل به لوازم التحریر ، جمع آوری کتاب ، برگزاری بازارچه خیریه ، پشتیبانی و پوشش آموزشی و فرهنگی مدارس مناطق محروم ، جهاد علمی و آموزشی آنلاین دانش آموزان محروم و ...) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 38- قرائت قرآنبرنامه بخش آیات قرآن همراه با معنی به صورت آهنگین در آغاز فعالیت روزانه، تا چه اندازه ، باعث انس و آشنایی با مفاهیم و حفظ آیات قرآن در فرزند شما گردیده است ؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 39- طرح شیرتوزیع "شیر روزانه" تا چه میزان، در تقویت الگو "تغذیه سالم" موثر بوده و با ادامه اجرا طرح موافق هستید ؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 40- پژوهشانجام فعالیت پژوهشی تا چه میزان، "روحیه بررسی"، " پرسشگری"، "فعالیت ذهنی" و " مهارت ارایه گزارش" را در دانش آموز تقویت نموده است ؟ (کنفرانس های علمی) عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 41- جشنواره ریاضیفعالیت پژوهشی در موضوعات "درسی" و "فرادرسی" ریاضی و در نهایت "ارایه گزارش" با حضور اولیا تا چه اندازه ،باعث تقویت "علاقه" ، "رشد ذهنی" و "مهارت کاربرد آن" در فعالیت ها شده است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 42- ورزش تخصصی | ژیمناستیک (ویژه پایه دوم)فرزندم در کلاس ژیمناستیک شرکت نکرده استفرزندم در کلاس ژیمناستیک شرکت کرده استژیمناستیک اجرا آموزش "ژیمناستیک" با استفاده از امکانات باشگاه تا چه اندازه ، در "تقویت شادابی" و "آمادگی جسمانی" موثر و مورد علاقه فرزندتان بوده است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 43- ورزش تخصصی | شنا (ویژه پایه سوم)فرزندم در کلاس شنا شرکت نکرده استفرزندم در کلاس شنا شرکت کرده استشناآموزش"شنا "با استفاده از امکانات استخر جماران ، به چه میزان در تقویت روحیه "شادابی" ، "آماده سازی جسمانی" و" مهارت شنا"موثر و مورد علاقه فرزندتان بوده است ؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 44- بسته ملزومات آموزشی"مشابهت" و "یکنواختی" لوازم التحریر، لباس فرم و لباس ورزشی، تا چه اندازه مورد رضایت شما بوده و توجه فرزندتان را از رقابت در وسایل دور نموده است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 45- بسته ملزومات آموزشی | لباس فرمکیفیت، جنس، رنگ، دوخت، الگو تا چه حد مورد رضایت شما و فرزندتان بوده است ؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 46- بسته ملزومات آموزشی | لوازم التحریرکیفیت، جنس و طرح تا چه حد مورد رضایت شما و فرزندتان بوده است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 47- آزمون های بین المللیتا چه اندازه شرکت دانش آموزان در آزمون های ریاضی "کانگورو" و "کانبرا" استرالیا در ارتقا سطح ریاضی و ترغیب و تشویق ایشان موثر بوده است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 48- کلاس های غیر رسمی (ورزشی | بسکتبال)فرزندم در کلاس بسکتبال شرکت نکرده استفرزندم در کلاس بسکتبال شرکت کرده استبسکتبالرضایت شما از کلاسهای غیر رسمی بعد از ساعت مدرسه چقدر است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) بسکتبالتا چه حد با ادامه ی فعالیت های ورزشی بعد از ساعت مدرسه مثل بسکتبال موافق هستید؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 49- کلاس های غیر رسمی (آموزشی | شاهنامه خوانی)فرزندم در کلاس بسکتبال شرکت نکرده استفرزندم در کلاس بسکتبال شرکت کرده استشاهنامه خوانیرضایت شما از کلاسهای غیر رسمی بعد از ساعت مدرسه چقدر است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) شاهنامه خوانیتا چه حد با ادامه ی فعالیت های آموزشی و ادبی نظیر شاهنامه خوانی موافق هستید؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 48- کلاس های غیر رسمی (فعالیت های ورزشی)تا چه حد با ادامه ی فعالیت های ورزشی بعد از ساعت مدرسه، مثل بسکتبال موافق هستید؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 49- کلاس های غیر رسمی (فعالیت های آموزشی)تا چه حد با ادامه ی فعالیت های آموزشی و ادبی نظیر شاهنامه خوانی موافق هستید؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) م) نگاه کلی50- رضایت کلی دانش آموزاندر "نگاه کلی" میزان "رضایت فرزند شما " از "برنامه ها" ، عملکرد کارکنان "اجرایی" و "آموزشی" مدرسه در چه حد، بوده است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم) 51- رضایت کلی اولیاءدر "نگاه کلی" میزان"رضایت شما" از عملکرد "برنامهها"، کارکنان "اجرائی" و "آموزشی" مدرسه در چه حد ، بوده است؟ عالی (خیلی زیاد) خوب (زیاد) متوسط (عادی) ضعیف (کم)